Lees meer: vanuit intercity trein met IC 250 640De staatssecretaris van infrastructuur en milieu heeft vorige week donderdag, in een brief aan de tweede-kamer, laten weten dat zij geen afspraken maakt met NS voor extra Intercity-stops in Harderwijk. De NS als belangrijkste vervoerder van Nederland, kijkt naar reizigersrendement. Zij worden afgerekend op kwaliteit van het vervoer. Hoge boetes worden opgelegd wanneer het aantal vertragingen toeneemt. Je moet met een uniek concept komen om deze commerciële partij te overtuigen van jouw toegevoegde waarde, voor een aanzienlijk deel van hun klanten. Het huidige verhaal van de Stad Harderwijk is niet overtuigend voor de NS. Maar voor politiek Harderwijk is de race nog nietafgelopen.

Lees meer: treintjeVoor de nieuwe gemeentesecretaris liggen twee belangrijke opdrachten klaar; Organiseren van een lobby voor realisering infrastructurele projecten (Intercitystation Harderwijk en aansluiting bedrijvenpark H2O ) en werken aan de economische kansen voor de regio Amersfoort, regio Zwolle en Lelystad Airport. In de stuurgroep Strategische Alliantie Veluwe Noord is op 16 oktober 2014 afgesproken te starten met vier bestuursopdrachten. Op 25 februari 2015 is de gemeenteraad van Harderwijk hierover nader geïnformeerd. 

Lees meer: informate-trein"Harderwijk verdient een intercitystation”, aldus Peter Kerris, lijsttrekker van PvdA Gelderland, “niet alleen op basis van het aantal instappers, maar ook omdat Harderwijk belangrijk is voor de economie op de Noord-West Veluwe”. Om dit kracht bij te zetten zal Peter Kerris samen met PvdA Tweede Kamerlid Duco Hoogland en oud-wethouder en kandidaat statenlid Laurens de Kleine symbolisch een bord “Intercitystation” plaatsen bij station Harderwijk. Dit zal plaatsvinden op vrijdag 27 februari om 12:15u.

Stationsplein

Copyright © 2018 Station Harderwijk - Het Nachthok. All Right Reserve.
Partner by Joomla Perfect Templates